Nadstandardní činnosti
Metoda dobrého startu (MDS)
Metoda dobrého startu sleduje rozvoj psychomotoriky ve všech aspektech v součinnosti se sférou emociálně motivační a sociální. Cvičení MDS u dětí s normální psychomotorickou úrovní rozvoj aktivizují, u dětí s poruchami vývoje upravují nepravidelně se rozvíjející funkce. Metoda se osvědčila jako vstupní etapa výuky čtení a psaní. Je vhodná pro použití v poslední třídě mateřské školy nebo po nástupu do 1. třídy ZŠ, před zahájením výuky čtení, psaní a počtů. Vyhovuje dětem s odkladem školní docházky.
Edukativně stimulační skupiny (ESS)
ESS hravou formou rozvíjejí schopnosti a dovednosti předškoláků důležité pro vstup do školy a pro zvládnutí jejích základů: čtení, psaní a počítání. Pokud se během práce ve školce objeví u dítěte nějaká odchylka ve vývoji, ESS mohou tuto odchylku buď vyvrátit, nebo potvrdit a tudíž začít s její nápravou a vyrovnáním. Při práci ve skupince je důležitá účast rodičů, kteří mají možnost dozvědět se o svém dítěti nové informace, být mu oporou i prožít s ním společně strávený čas. Zásadní faktorem je účast pedagoga ze základní školy, který během průběhu ESS připravuje rodiče i děti na budoucí školní docházku a s nímž mohou rodiče – při rozhodování o odkladu školní docházky dítěte – toto rozhodnutí konzultovat. Číst dále