Skip to main content

Podmínky přijetí

Dokumenty k odevzdání

Připravené dítě

Co by dítě mělo umět pro lepší start?

  • Vaše dítě určitě nezvládne všechny následující činnosti před nástupem do školky. Čím víc toho ale bude umět, tím to pro něj bude jednodušší.
  • Vydržet bez maminky či tatínka v cizím prostředí. Postupně trénujte v rodině, později  i mezi méně známými lidmi.
  • Obléknout se a svléknout, obout a zout – alespoň částečně, učitelky i děti určitě pomohou.
  • Poznat svoji značku, kterou je označeno místo pro uložení jeho věcí.
  • Poznat si svoje oblečení a obuv.
  • Samostatně jíst lžičkou. Nechejte dítě jíst samostatně, i když sní méně.
  • Pít z hrníčku.
  • Umýt si ruce, utřít se do ručníku.
  • Používat záchod stáhnout si tepláčky a spodní prádlo a zase si ho obléct.
  • Vysmrkat se. Mějte na určeném místě papírové kapesníčky, aby se dítě naučilo samostatně smrkat a nečekalo, až mu někdo utře nos.
  • Bezpečně chodit po schodech. Nenoste dítě v náručí, naučte je pod dozorem správnou chůzi po schodech, především dolů.
  • Uklidit si po sobě hračky.
  • Chodit na procházku. Odložte kočárek a nejezděte všude autem.

Co od školky očekáváte právem:

  • Individuální přístup k vašemu dítěti, zájem o ně a pochopení pro jeho zvláštnosti.
  • Respekt učitelky k vašim zásadám a výchovným postojům.
  • Rozumný denní režim, včetně hygieny, zdravého jídelníčku a dostatečného pohybu venku.
  • Socializaci dítěte působením kolektivu. Prostřednictvím kontaktů s vrstevníky se učí spolupráci, řešení konfliktů, a to v prostředí chráněném a usměrňovaném zkušeným dospělým.
  • Přiměřený rozvoj paměti a řeči, pracovních návyků a výtvarných dovedností (upravuje je Rámcový vzdělávací program).

Co MŠ splnit nemůže (ani kdyby se učitelky rozkrájely):

  • Neudělá z nevychovaného dítěte vychované.
  • Na rozvíjení hudebního či sportovního talentu nemá školka kapacitu ani odbornost.
  • Neudělá z předškoláka prvňáka, který vzorně zasedne do lavice, popadne tužku a všechno hned zvládne.
  • Ani ta nejzkušenější učitelka není psycholog, navíc má na starosti až 26 dětí a  je na ně většinu dne sama. Závažnější rodinné problémy (rozvod, úmrtí, zneužívání) může zohlednit, ale nemůže s dítětem individuálně pracovat.