Děti se seznamovaly s materiály, které nás obklopují.
Na začátku tématu jsme společně vytvořili myšlenkovou mapu a pak už nám šla práce pěkně od ruky. Mimo jiné si děti vyzkoušely výrobu ručního papíru, práci s vodou a mokrým pískem nebo opracovávaly dřevo.
Co děláme venku:
- používáme škrabku na zeleninu, nůžky a barevné provázky k práci se dřevem – rozvíjíme jemnou motoriku
- využíváme lega k hledání barviček v přírodě – rozvoj zrakového vnímání, porovnávání
- vnímáme přírodu „po kouscích“ – ve vymezeném prostoru děti chodí kolem provázku s „vláčkem“ a sledují co se jim děje nad hlavou i pod nohama – rozvoj koordinace pohybů, soustředění
Projekt „věšák“
- děti nasbíraly drobné větve v parku
- větve obrousily brusnou kostkou
- do dřevěných koleček našroubovaly železná očka
- větve sešroubovaly k sobě
- předškoláci na kolečka napsali písmena
- děti věšely písmena na věšák
- věšák využijeme na jména, slova, i jednoduché početní příklady
Průběžně pracujeme s metodou Výchova ke ctnostem, která nám pomáhá zlepšit klima ve třídě, mezi dětmi a výsledky jsou viditelné. 🙂