Děti vítaly podzim při mnoha činnostech, hrách a tvoření. Oblíbená byla pohádka O veliké řepě, kterou děti rády dramatizovaly ve třídě s maskami i při úklidu třídního záhonu. 🙂 Pohádku kreslily a hrály jako loutkové divadlo. Hejného metoda, děti provázela, při volných hrách (skládání draka – prostředí Dřívka, obrázkové karty – prostředí Pohádky, zdobení draka papírovými mašlemi – prostředí Popeláři (třídění)). Děti tvořily dráčky otiskem ruky a prstíků, tato méně tradiční technika tvoření ale nikoho nezaskočila a všechny děti ji zvládly. Děti trénovaly jemnou motoriku a koordinaci oko a ruka, při navlékání korálků na ocásek draka, podle počtu nakreslených puntíků na něm. Využili jsme nasbírané kaštany a děti tvořily šneky z plastelíny (tvarování plastelíny je výzva) a kaštanů. Techniku frotáže jsme s dětmi využili, když jsme sbírali v zámeckém parku různé listy. Děti listy vložily mezi papíry a trojhrannou voskovkou je na papíře „objevovaly“, poté nakreslily, podle obrázkové předlohy, houby a hříbky, ty vystřihly a nalepily na papír s vykreslenými listy. Předškoláci se seznámili s šitím na šicím stroji, kdy pod vedením šili na papír různé tvary. Děti se učily básně a písně s pohybem na podzimní tematiku. To a mnohem více jsme společně zvládli.
Při pobytu venku jsme navštívili zámeckou louku se zvířátky a vyhlídku u kláštera, kde děti pozorovaly mlhu. Při procházce pozorovaly Kudlanku nábožnou, která se usadila na stěně domu, tvořily Land art z barevného listí na školní zahradě a po dešti se děti radovaly z louže na parkovišti v našem areálu. 🙂