Něžná jako květinka, to je moje maminka

Děti měly v týdnu před svátkem maminek plno výzev, které čekaly na splnění.

Při ranním kruhu se přivítaly, pověděly, co zažily o víkendu a přemýšlely, kde jejich maminka pracuje a jak si ráda odpočine. Připravovaly pro své maminky drobné dárky – papírové květiny s přáním a papírové srdce, které tvořily netradiční technikou – létající barvy.

V rámci Hejného metody se děti seznamovaly s novými pomůckami – DŘÍVKA a GEOBORD. Dřívka je prostředí, které dětem zpřístupňuje některé geometrické pojmy, rozvíjí číselné představy i vztahové myšlení. Děti s nimi manipulují a rozvíjí i jemnou motoriku. Děti dostaly výzvu: postav co chceš, postav srdíčko, poté gradace výzvy – překresli, co jsi postavil. Geobord využívá dítě ke hře, při které rozvíjí jemnou motoriku, koordinaci oko – ruka, práce s návodem, příprava geobordu a jeho úklid. (Nejdříve připravit pracovní plochu – nasunout dřevěné kolíky do podložky, práce s gumičkami a návodem, úklid geobordu – vyjmutí kolíků do krabičky).

Děti se pod dohledem věnovaly třídnímu záhonku – vyplely, zasely semínka Ředkviček, Lichořeřišnice a Měsíčku lékařského, zalily záhon.

Děti při společné aktivitě stavěly velké srdce z dřevěných kostek – gradace výzvy: ,,Postavte srdce do výšky“ (na patra), další výzva: ,,Vejdete se všichni do srdíčka?“, úklid kostek.